Pagina's

100 € extra

Alhoewel ik mezelf geen Big Spender noem, geef ik zo goed als de volle 100% van mijn maandelijks inkomen uit.
Ik heb een redelijk hoge leninglast, dat is een belangrijke uitgavepost die automatisch in het begin van de maand van mijn rekening gaat.  Woepsie...
Het restant van mijn inkomen verdeel ik oordeelkundig over:

- andere vaste maandelijkse kosten die ik zo laag mogelijk houd,
- het in orde brengen en/of houden van onze woning
- eten en drinken, 2 van de vele geneugten in mijn leven
en wat daarna nog overblijft gaat naar
- kledij, gelukkig ben ik geen modefreak ;-)
- hobby en reizen en ...

boeket ranonkels
planten
en
bloemen

woensdagmarkt Brugge















bloemen- en
plantenmarkt

Markt Brugge













Geloof je me als ik zeg dat het budget voor hobby en reizen vele maanden "0 euro" bedraagt?
Bovendien durf ik niet met zekerheid beweren dat ik elke maand een nieuw kledingstuk koop, sommige maanden neem ik gewoon genoegen met wat windowshoppen en dagdromen.

Tot daar de prietpraat.  Nu komt het goede nieuws: als alles loopt zoals voorzien zal ik tegen het najaar élke maand 100 € (je leest het goed: honderd euro) extra inkomen hebben.  Wow wow!

Sedert ik dat weet let ik er meer en meer op wat je eigenlijk met 100 € kan kopen.  In sommige winkels kan je voor dit bedrag bedroevend weinig kopen, op andere plaatsen dan weer een heuse karrevracht.
Ik probeer ook uit te zoeken wat je zoals met 100 € kan doen, het beste aanbod dat ik tot nu toe voor die prijs heb gevonden is een citytrip naar Barcelona.   Ola olé!

Hoe dan ook, veel of weinig, kopen of doen.  Ik kijk echt uit naar mijn 100 € extra per maand en ben vooral benieuwd waaraan ik dat bedrag echt ga uitgeven.


Wat zou jij doen mocht je 100 € extra per maand verdienen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten