Pagina's

Wat vliegt de tijd


Er is zoveel dat je hoopt nog te doen
Maar voor je ’t weet komt een ander seizoen
Wat vliegt de tijd, wat vliegt de tijd 
(Will Tura) 
We wonen al een jaar in een 17e eeuws pand in het bruisend hart van Brugge.
Terwijl ik zoveel mogelijk de stad verken en me probeer te verdiepen in haar boeiende geschiedenis, geeft Kris alle ruimtes in huis een grondige facelift en voorziet hij het ganse pand van hedendaags comfort.
Zo kreeg ik een ruime, gerieflijke keuken met zicht op en toegang tot, een nu-nog-oubollige-koer die binnenkort zal omgetoverd worden tot, een van de gezelligste stadstuintje van Brugge.  Bij mooi weer  de ideale plek om heerlijk te ontbijten en ook om deze zomer mijn paëlla kunsten nog eens boven te halen…   Wanneer het zover is organiseer ik een Spaans Brugse dag, iedereen welkom, als je me een mail stuurt zend ik jou een uitnodiging.
In de eetkamer naast de keuken glimt de houten lambrisering als voorheen, een lange tafel met veel zitplaatsen er rond zou hier zeker passen.
Ik vraag me af of de nieuwe fondantchocoladekleur op de schouw in het salon zal smelten of niet zal smelten als de houtkachel brandt ? 
Ook de slaapkamer onderging een echte metamorfose. De slaapruimte aan de zuidkant heeft een buitenterras met een zitje tussen het groen.  Je hoort er geregeld het spel van de Brugse klokken en je kunt er, als je even wil, ongestoord relaxen.  
Eerstdaags wordt de traphall onderhanden genomen, daarna de inkom en van zodra er weer plaats is voor fietsen en moto’s in de garage is het tijd voor de langverwachte opening !
En dan zijn wij benieuwd naar jullie reactie en commentaar.
Tot binnenkort.

1 opmerking: