Pagina's

Restaurant Guillaume: klein en fijn met een nostalgisch toetje.


Restaurant Guillaume bestaat 15 jaar!
Guillaume is gevestigd in een typisch Brugs huisje in een woonwijk niet ver van 't Zand.
Bezoekers vinden het eethuis ofwel geheel toevallig ofwel (en vooral) via jarenlange mond aan mond reclame.
Wijzelf zijn er een aantal jaar geleden toevallig terecht gekomen toen we deelnamen aan een georganiseerde "Smaken en Genieten" wandeling door Brugge.
 In het kader van de Week van de Smaak eindigde de wandeling met een diner in restaurant Guillaume.
Die avond zat het kleine restaurant stampvol met de enthousiaste en uitgelaten wandelaars waardoor onze avond niet zo relax verliep als wij ons voorgesteld hadden.
Jaren later herinner ik me nog heel goed de gedrevenheid en inzet waarmee de uitbater Wim Vansteelant en zijn medewerkers het ons probeerden naar de zin te maken en er toch in slaagden het voorziene menu verzorgd en tijdig aan de ganse groep te serveren.

Een paar keer per jaar gaan we uit eten met een groepje culinaire vrienden. De ongeschreven regel is dat we om beurten een restaurant uitkiezen en liefst telkens een eethuis waar de ander nog niet geweest is. Deze keer was het mijn beurt om een restaurant voor te stellen.
De tijd was rijp om met een paar rustige vrienden onze groepservaring bij Guillaume wat bij te sturen.  En zo geschiedde.
Ons gezelschap wordt in alle rust verwelkomt en een vriendelijke dame brengt ons bij de tafel.  Er is ruim voldoende afstand tussen de andere gasten en de tafels staan zodanig opgesteld dat niemand mekaar stoort of in elkaars bord kijkt, wat een verademing...
De kaart bestaat uit klassieke combinaties door chef Wim op creatief gastronomische wijze gebracht.
We krijgen ons aperitief met amuses en kiezen het 3-gangen menu Guillaume gewaagd.

Het interieur en meubilair is eenvoudig modern, een authentiek houten plafond straalt warme charme uit.
We beleven een lekkere relaxte avond en eindigen met koffie/thee en nostalgische versnaperingen waaronder een blikken trommeltje Quality Street... en ja hoor, die ene platte ronde zachte caramel in goudkleurige verpakking lonkt naar mij ;-)
Ik vrees even dat de caramel mooie herinneringen zal teniet doen als ik die daadwerkelijk opeet.
Net op dat moment komt sympathieke chef Wim terug van de Meifoor met verse oliebollen voor de liefhebbers... en ik eindig mijn heerlijk diner met de gouden caramel.

Restaurant Guillaume: klein en fijn met een nostalgisch toetje. 
Zeker de moeite waard!

Korte Lane 20, 8000 Brugge, 050/34.46.05

Guillaume is een vaste waarde op het jaarlijks Foodie evenement Kookeet.

P.S. op hun website Guillaume2000 zie ik dat er ook een buitenterras is, interessant bij zachte temperaturen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten