Pagina's

De Brugse Weggeefwinkel: precies wat ik zocht!


Manlief en ik wonen ongeveer 4 jaar in onze huidige woonst, de woning is niet heel ruim maar wel gezellig en gerieflijk en we beschikken er over alles wat we nodig hebben. De kasten zitten vol en in huis hebben we niets tekort, maar ook niets teveel. Wat we teveel hebben staat gestockeerd in onze garage... al 4 jaren lang.
De opbergdozen zijn in die 4 jaar één keer opengedaan toen we een standplaats hadden geboekt op de Zandfeesten in Brugge. Op die grote brocante- en antiekmarkt hebben we veel verkocht, mooie waardevolle decoratieve hebbedingen aan een fractie van de winkelwaarde en ook veel huishoudspullen die we dubbel of driedubbel hadden, hebben we verkocht voor een appel en een ei. Maar alhoewel alle spullen nog in goede staat zijn en heel bruikbaar, konden we veel huisraad aan de straatstenen niet kwijt.
Tot nu toe kreeg ik het niet over mijn hart die nuttige en bruikbare spullen mee te geven met het huisvuil of naar het containerpark te brengen waar ik ze tegen betaling in de presscontainer mag gooien.

Ik ben dan ook in de wolken sedert ik de Brugse Weggeefwinkel ontdekt heb.

Zo'n Weggeefwinkel is precies wat ik zocht! 

"De Brugse Weggeefwinkel is een initiatief door en voor oprechte mensen als reactie op de steeds dalende koopkracht en tegen de cyclische consumptiemaatschappij. 
Heb je kleding, schoenen, boeken, huisraad, elektronica... in goede staat die je niet meer nodig hebt, breng ze gerust naar de weggeefwinkel." lees ik op de website van het Brugs Alternatief Forum

Ik heb een ganse reistas zomers getinte truitjes en bloesjes die me niet meer passen, een volle doos boeken die ikzelf ooit tweedehands gekocht heb, een rugzakje onbeschreven notablokken die ik niet meer gebruik nu ik het meeste opsla op mijn laptop, een koffertje speelgoed en 3 dozijn glazen, kopjes en andere potjes en pannetjes...


Wat ben ik blij dat ik die spullen naar de Geefwinkel mag brengen.

Elke woensdag en zaterdagnamiddag mag je spullen binnenbrengen.
Het is zover, ik bel aan in een rustige zijstraat waar de sorteerruimte blijkt te zijn, een vriendelijke dame verwelkomt me, ik zie 2 andere dames druk bezig kledij sorteren, ophangen of plooien, er staan dozen met schoenen en andere met huisraad.  De sorteerruimte ligt er een beetje groezelig bij, in de winkelruimte is het overzichtelijker.
De Brugse Weggeefwinkel is een van de initiatieven van vzw Project W²  die tot nu toe zonder subsidie werkt en volledig afhangt van vrije bijdragen en giften.  De medewerkers en het bestuur zijn allen onbezoldigde vrijwilligers.
Ik vraag enkel de reistas terug om weer te vullen met andere kledij die ik niet meer draag.

Heb jij spullen die je niet meer nodig hebt en in goede staat zijn, waarom breng je ze niet in het geefcircuit?

Wil je met eigen ogen zien of iemand anders je spullen kan gebruiken kom dan naar het Brugse Geefplein op zondag 11 september 2016 plaats: Magdalenakerk-Astridpark of kom naar het Weggeefmoment elke 3de zaterdag van de maand, Hoefijzerlaan 22, Brugge.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten