Pagina's

Bistro Den Huzaar: nieuwe uitbater, andere gewoonte.

In de loop der jaren heb ik onbewust heel wat gewoontes gekweekt.
Zo hebben wij, manlief en ik, een terug-thuis-van-vakantie-routine ontwikkeld die eenmaal thuis onder meer bestaat uit:
verwarming hoger zetten, nazien of er niets abnormaal gebeurd is in huis, planten water geven, was insteken, boodschappen doen, daarna uit eten gaan en als afsluiter van de routine een wandeling door Brugge waarbij we steevast een ommetje maken langs de Hallentoren.

Lekkerbekken als we zijn, weten we op voorhand naar welke eetgelegenheid we willen gaan met als gevolg dat onze smaakpapillen in blijde verwachting verkeren voor wat zal volgen.

Bistro Den Huzaar in de Vlamingstraat is, of moet ik nu al zeggen "was", ons favoriete terug-thuis-van-vakantie-routine-restaurant. Chef Willy en zijn keukenteam bereidden telkens opnieuw met kwaliteitsproducten, vakkennis, passie en een ontembare werklust het smaakvolle perfecte prijs/kwaliteit gerecht en dát gerecht werd met oprechte empathie en sympathie door Willy's ega Jo en haar team aan tafel gebracht. Zowel de vaste klant als de eenmalige toerist werd er op dezelfde hartelijke, persoonlijke manier verwelkomt en goed gesoigneerd. Kortom onze etentjes bij Bistro Den Huzaar waren steevast een succes.

Zodoende...
Bij de bistro aangekomen ben ik even verrast door het suggestiebord aan de deur: een wok- en pastagerecht als suggestie vind ik niet echt typisch "Huzaar".
Het verwondert me ook dat er maar één tafeltje bezet is.  Nou ja, dat kan toch op een dinsdag in februari?  Ik sta er verder niet bij stil.
Terwijl we even wachten tot er iemand naar ons toekomt, springen wit/rood geruite servetten me in het oog.  Het lijken wel keukenhanddoeken en ze passen niet bij de rest van het vertrouwde interieur.
Op dat moment besef ik dat ik geen enkel vertrouwd gezicht zie...

Langzaam word ik wakker uit mijn terug thuis van vakantie routine en mijn euro valt wanneer de nieuwe ober me bevestigt dat Bistro Den Huzaar sedert januari is overgenomen.

Wij zijn net terug van een deugddoende vakantie en in opperbeste stemming. Ik ben dus reuze benieuwd naar wat de nieuwe uitbaters van bistro Den Huzaar voor ons in petto hebben.

De nieuwe uitbaters hebben de ziel, passie en sfeer van team Willy & Jo niet mee overgenomen. Onze lievelingsgerechten staan niet meer op de kaart.  De aperitiefhapjes geven ons goede hoop maar hetgeen volgt stelt onze smaakpapillen en onszelf een beetje teleur.
Tijdens de wandeling langs de Hallentoren beseffen we dat onze terug-thuis-van-vakantie-gewoonte vanaf nu niet meer hetzelfde zal zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten