Pagina's

10 weken al

Aan wie de Covid-19-virus periode is doorgekomen zonder ziekte wens ik: hou het zo!
Aan wie toch ziek geworden is niettegenstaande alle voorzorgen na te leven wens ik een goed en snel herstel toe!

De 10de week van de Corona maatregelen is bijna achter de rug.  Hoewel ik de indruk had dat mijn leven eindelijk even op een vertraagd tempo kon doorgaan zonder een uitzonderling te zijn lijkt de tijd nu toch voorbijgevlogen.

Quarantaine sport: traplopen

Over het algemeen mag ik zeggen dat die periode van verbod op niet-essentiële verplaatsingen (of lockdown) mij niet slecht bekomen is.  Ik ben graag thuis, ik vertoef graag in mijn omgeving, ik winkel zowiezo liefst lokaal...  Natuurlijk reis ik ook heeeel graag maar ik denk dat ik even graag thuis of in mijn buurt bezig ben.  Bovendien heb ik het geluk dat ik me niet snel verveel, of moet ik schrijven dat ik ook kan genieten van even nietsdoen 😉?  Dus die lockdown periode heeft me eigenlijk goed gedaan, ze heeft me rust gebracht en energie gegeven om me weer meer in te zetten voor de dingen die ik echt graag doe en me voldoening geven.

Fotograferen bijvoorbeeld.

Sedert een paar jaar leg ik me erop toe om betere foto's te maken.  Ik fotografeerde van jongsaf al graag, meestal tijdens vakantieperiodes, zonder er echt bij stil te staan en altijd op de automatische modus van mijn spiegelreflex camera, tot ik me een en ander begon of te vragen en ik besliste om aan het SNT in Brugge mijn eerste fotografie cursus te volgen.

En wat een immens boeiende wereld is er daar voor mij opengegaan. Ik leer letterlijk iedere dag nog bij en dat kan me een enorm voldaan gevoel geven.
Inmiddels wissel ik cursussen en workshops af met leerrijke lectuur en ben ik aangesloten bij een plaatselijke fotokring én sedert de lockdown probeer ik elke dag te fotograferen.  Dat fotograferen lukt me aardig, wat me minder goed lukt, zeker met het mooi weer dit voorjaar, is de foto's te editen, de beste eruit te kiezen en op die betere foto's de magische nabewerking te vinden.

Vandaag is het met wel gelukt de foto te maken en te finaliseren.


Niet vergeten: 

handen wassen

Was geregeld je handen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten